فرانسه کشوری است که همه عاشقان دنیا، همه گردشگران ماجراجو، همه تاریخ دوستان، همه شیفتگان معماری، همه علاقه مندان به غذاهای خوشمزه و همه کسانی که به فرهنگ و هنر علاقه دارند، باید از آن بازدید کنند. با ما همراه باشید تا امروز با هم یک گشت مجازی در فرانسه بزنیم و با هم ببینیم که کدامیک از شهرهای فرانسه در گوشه کنار این کشور از بقیه شهرها جذاب تر و دیدنی تر هستند. با خواندن این مطلب با زیباترین شهرهای فرانسه آشنا می شوید و متوجه می شوید که هر کدام از شهرهای توریستی فرانسه به چه معروف هستند و هر کدامشان چه جذابیت هایی برای شما به عنوان توریست دارند.
ادامه مطلبسوپر هواپیمای جهان در آستانه بازنشستگی
ایرباس ای-۳۸۰ (A380) وارد سال های غروب خود شده است. با اینکه تنها ۱۴ سال پیش کاربرد تجاری این هواپیما آغاز شد، شرکت ایرباس به تازگی آخرین هواپیما از این نوع را به شرکت هواپیمایی امارات تحویل داده است. ای-۳۸۰ به دلیل جادار بودن و راحتی، مورد علاقه مسافران است. اما به دلیل هزینه های جاری، خطوط هوایی چندان از آن استقبال نمی کنند. این هواپیمای سوپرجامبو زمانی طراحی شد که هواپیماهای بزرگتر که صدها مسافر را بین شهرهای بزرگ جابهجا می کردند، جذاب بودند، اما وقتی این هواپیما شروع به پرواز کرد، مدل تجاری متفاوتی مطرح شد؛ هواپیماهای کوچکتر که فرودگاه های کوچکتر را به هم متصل می کردند.
تنها هواپیمای 2 طبقه
ایرباس آخرین هواپیمای ای-۳۸۰ را به شرکت هواپیمایی امارات تحویل داد. تنها هواپیمای مسافربری که سرتاسر آن دو طبقه است. آنقدر بزرگ است که می تواند ۸۳۵ مسافر را جا دهد، البته اگر همه صندلی ها در کلاس عادی (اکونومی) باشند. بیشترین تعداد مسافری که تا به حال سوار یک ای-۳۸۰ شده اند ۶۱۵ نفر بوده است.
سیم کشی زیاد هواپیما
هر هواپیمای ای-۳۸۰ بیش از ۶۰۰ کیلومتر کابل و سیم کشی الکتریکی دارد. گفته می شود نصب آنها به قدری چالش برانگیز بوده که دلیل برخی از تاخیر های اولیه در تولید هواپیما، سیم کشی عنوان شد.
محفظه بار ایرباس A380
محفظه بار ای-۳۸۰ تا سه هزار چمدان را جا می دهد. این هواپیما دو تسمه بارگیری (یکی در جلو و دیگری در عقب) دارد که می توانند به طور همزمان برای سرعت بخشیدن به بارگیری استفاده شوند.
قطعات سازنده ایرباس
هر ای-۳۸۰ از چهار میلیون قطعه جداگانه ساخته شده است. این قطعات را یک هزار و ۵۰۰ شرکت از ۳۰ کشور مختلف تامین کرده اند و از طریق جاده، هوا یا دریا به تولوز، در جنوب فرانسه فرستاده شده، جایی که آخرین مرحله مونتاژ هواپیما در آن صورت می گیرد.
چهار موتوره فعال
داشتن چهار موتور یکی از متمایزترین ویژگی های این هواپیماست و در عین حال نقطه ضعف آن هست. زیرا به سوخت بیشتری نسبت به هم جت های دو موتوره نیاز دارد.
کابین مناسب جهت خدمه پرواز
بزرگترین فضا را برای خدمه پرواز دارد. در محوطه کار خدمه پرواز فضای کافی برای کار کردن همزمان پنج نفر وجود دارد. یک قسمت مخفی برای استراحت آنها در طبقه سوم (طبقه بار) قرار دارد.
طولانی ترین طول پروازی ایرباس
ای-۳۸۰ هواپیمای مورد علاقه شرکت امارات است. این شرکت هواپیمایی طولانی ترین پروازهای مسافربری را با ای-۳۸۰ انجام داده است: دوبی به اوکلند، بیش از ۱۷ ساعت در هوا سال
۲۰۱۹
هواپیمایی ایرفرانس
یکی از دلایل اصلی که موجب شد ای-۳۸۰ هرگز موفقیت تجاری نداشته باشد، این است که حتی یک شرکت هواپیمایی آمریکایی این هواپیما را نخرید. شرکت های هواپیمایی بزرگ اروپایی هم تعداد کمی از آن را خریدند.
هواپیمایی لوفتهانزا
همه گیری کرونا به صنعت هوانوردی ضربه زد و به ای-۳۸۰ بیشتر. به دلیل کاهش پروازها، ایرفرانس و لوفتهانزا هواپیماهای ای-۳۸۰ خود را کنار گذاشتند و دیگر به چرخه بازنگرداندند. آنها تصمیم دارند این هواپیماها را بازنشسته کنند. هواپیمایی قطر هم نیمی از هواپیما های ای-۳۸۰ را به انبار دائمی فرستاد.
هر هواپیمای ای-۳۸۰ بیش از ۶۰۰ کیلومتر کابل و سیم کشی الکتریکی دارد. گفته می شود نصب آنها به قدری چالش برانگیز بوده که دلیل برخی از تاخیر های اولیه در تولید هواپیما، سیم کشی عنوان شد.
محفظه بار ای-۳۸۰ تا سه هزار چمدان را جا می دهد. این هواپیما دو تسمه بارگیری (یکی در جلو و دیگری در عقب) دارد که می توانند به طور همزمان برای سرعت بخشیدن به بارگیری استفاده شوند.
هر ای-۳۸۰ از چهار میلیون قطعه جداگانه ساخته شده است. این قطعات را یک هزار و ۵۰۰ شرکت از ۳۰ کشور مختلف تامین کرده اند و از طریق جاده، هوا یا دریا به تولوز، در جنوب فرانسه فرستاده شده، جایی که آخرین مرحله مونتاژ هواپیما در آن صورت می گیرد.
داشتن چهار موتور یکی از متمایزترین ویژگی های این هواپیماست و در عین حال نقطه ضعف آن هست. زیرا به سوخت بیشتری نسبت به هم جت های دو موتوره نیاز دارد.
بزرگترین فضا را برای خدمه پرواز دارد. در محوطه کار خدمه پرواز فضای کافی برای کار کردن همزمان پنج نفر وجود دارد. یک قسمت مخفی برای استراحت آنها در طبقه سوم (طبقه بار) قرار دارد.
ای-۳۸۰ هواپیمای مورد علاقه شرکت امارات است. این شرکت هواپیمایی طولانی ترین پروازهای مسافربری را با ای-۳۸۰ انجام داده است: دوبی به اوکلند، بیش از ۱۷ ساعت در هوا سال ۲۰۱۹
یکی از دلایل اصلی که موجب شد ای-۳۸۰ هرگز موفقیت تجاری نداشته باشد، این است که حتی یک شرکت هواپیمایی آمریکایی این هواپیما را نخرید. شرکت های هواپیمایی بزرگ اروپایی هم تعداد کمی از آن را خریدند.
همه گیری کرونا به صنعت هوانوردی ضربه زد و به ای-۳۸۰ بیشتر. به دلیل کاهش پروازها، ایرفرانس و لوفتهانزا هواپیماهای ای-۳۸۰ خود را کنار گذاشتند و دیگر به چرخه بازنگرداندند. آنها تصمیم دارند این هواپیماها را بازنشسته کنند. هواپیمایی قطر هم نیمی از هواپیما های ای-۳۸۰ را به انبار دائمی فرستاد.
نظر شما نسبت به فراگیری کرونا چیه؟ دیگه چه فعالیت هایی تحت تاثیر کرونا نابود شدند؟
هر هواپیمای ای-۳۸۰ بیش از ۶۰۰ کیلومتر کابل و سیم کشی الکتریکی دارد. گفته می شود نصب آنها به قدری چالش برانگیز بوده که دلیل برخی از تاخیر های اولیه در تولید هواپیما، سیم کشی عنوان شد.
محفظه بار ای-۳۸۰ تا سه هزار چمدان را جا می دهد. این هواپیما دو تسمه بارگیری (یکی در جلو و دیگری در عقب) دارد که می توانند به طور همزمان برای سرعت بخشیدن به بارگیری استفاده شوند.
هر ای-۳۸۰ از چهار میلیون قطعه جداگانه ساخته شده است. این قطعات را یک هزار و ۵۰۰ شرکت از ۳۰ کشور مختلف تامین کرده اند و از طریق جاده، هوا یا دریا به تولوز، در جنوب فرانسه فرستاده شده، جایی که آخرین مرحله مونتاژ هواپیما در آن صورت می گیرد.
داشتن چهار موتور یکی از متمایزترین ویژگی های این هواپیماست و در عین حال نقطه ضعف آن هست. زیرا به سوخت بیشتری نسبت به هم جت های دو موتوره نیاز دارد.
ای-۳۸۰ هواپیمای مورد علاقه شرکت امارات است. این شرکت هواپیمایی طولانی ترین پروازهای مسافربری را با ای-۳۸۰ انجام داده است: دوبی به اوکلند، بیش از ۱۷ ساعت در هوا سال ۲۰۱۹
یکی از دلایل اصلی که موجب شد ای-۳۸۰ هرگز موفقیت تجاری نداشته باشد، این است که حتی یک شرکت هواپیمایی آمریکایی این هواپیما را نخرید. شرکت های هواپیمایی بزرگ اروپایی هم تعداد کمی از آن را خریدند.
همه گیری کرونا به صنعت هوانوردی ضربه زد و به ای-۳۸۰ بیشتر. به دلیل کاهش پروازها، ایرفرانس و لوفتهانزا هواپیماهای ای-۳۸۰ خود را کنار گذاشتند و دیگر به چرخه بازنگرداندند. آنها تصمیم دارند این هواپیماها را بازنشسته کنند. هواپیمایی قطر هم نیمی از هواپیما های ای-۳۸۰ را به انبار دائمی فرستاد.
نظر شما نسبت به فراگیری کرونا چیه؟ دیگه چه فعالیت هایی تحت تاثیر کرونا نابود شدند؟
نظر شما نسبت به فراگیری کرونا چیه؟ دیگه چه فعالیت هایی تحت تاثیر کرونا نابود شدند؟
نظر شما نسبت به فراگیری کرونا چیه؟ دیگه چه فعالیت هایی تحت تاثیر کرونا نابود شدند؟